Перейти до вмісту

Хімія (Сьомі класи)

I Семестр

Зміст навчального матеріалуОчікувані результатиРесурсиРоботи для виконанняЗв’язок з вчителем
ВступУчень/учениця
називає лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії;
знає і розуміє правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;
висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин, які входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів;
робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання.
https://lms.e-school.net.ua/

https://uahistory.co/pidruchniki/popel-chemistry-7-class-2020/
Самостійна робота:
«Хімія – природнича наука. Речовини та їх
перетворення у навколишньому світі. Лабораторний
посуд. Техніка безпеки».
1.Що вивчає хімія?
А) речовини та їх перетворення.
Б) різноманітність живих істот
В) життєдіяльність тварин.
Хімія – це
А) філологічна наука
Б) природнича наука
В) гуманітарна наука
Алхімія з’явилася у …
А) XX ст
Б) VIII ст
В) XXI ст
Найгарячіша зона полум’я:
А) зовнішня;
Б) середня;
В) внутрішня.
Якщо необхідно нагріти предмет, то його слід
помістити у :
А) верхню частину полум’я;
Б) середню частину полум’я;
В) внутрішню частину полум’я.
Початкові
хімічні
поняття
Так чи ні:
А) Залишки взятого реактиву можна зливати
(зсипати) назад у посудину, де він зберігається.
Б) Якщо ви хочете перевірити запах реактиву,
ніколи не підносьте посудину до обличчя.
А- ; Б- .
Доповніть речення:
А) Для нагрівання розчинів у пробірці
користуйтесь…. .
Б) У разі потрапляння їдких розчинів в очі
необхідно…. .
Для чого призначені :
А) Ступка
Б) Мірний циліндр
Назвіть основні частини лабораторного
штативу:
bidenkooks@gmail.com
Початкові
хімічні
поняття
Учень/учениця
називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; найпоширеніші хімічні елементи в природі;
наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті;
пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій.
розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули;
спостерігає хімічні й фізичні явища;
описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції;
використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів;
складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей;
визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук;
обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;
https://lms.e-school.net.ua/

https://uahistory.co/pidruchniki/popel-chemistry-7-class-2020/
Контрольна робота
Тема: Початкові хімічні поняття


1. Речовини, що вступають у хімічну реакцію, називаються …
А вихідними речовинами (реагентами);
Б простими речовинами;
В продуктами реакції;
Г складними речовинами.

2. У 4 періоді, VІ групі Періодичної системи знаходиться хімічний елемент:
А Y; Б S; В Аs; Г Se.

3. Відносна атомна маса Оксигену:
А 16; Б 8; В 12; Г 6.

4. Валентність Гідрогену в сполуках завжди дорівнює:
А І; Б ІІ; В ІІІ; Г IV.

5. У записі 6О2 цифра 6 називається:
А індекс;
Б коефіцієнт;
В множник;
Г найменше спільне кратне.

6. Установіть відповідність між символом хімічного елемента і його назвою:
Символ хімічний елемент Назва хімічного елемента
А Ag 1. Хлор;
Б As 2. Аурум;
В Cl 3. Арґентум;
Г Au 4. Арсен;
5. Алюміній.

7. З даного переліку випишіть окремо:
Прості речовини:
Складні речовини:
CaO, H2O, O2, H2SO4, Br2, H2S, N2, CaCl2, Na, KBr, He, CH4, H2

8. З даного переліку випишіть окремо:
Фізичні явища:
Хімічні явища:
Перелік явищ: випадання снігу, гниття листя, випаровування води,
горіння деревини, танення льоду, горіння газу пропану

9. Визначте валентність елементів у сполуках :
Al2O3, ZnO, N2O3, P2O5, Cl2O7, CaO, KCl, CН4, N2O5, Li2O

10. Обчисліть відносні молекулярні маси сполук :
HNO3, Fe2O3, Al(OH)3, (NH4)2SO4, Fe(OH)3

11. Перетворіть на хімічні рівняння такі схеми реакцій :
Na + H2O → NaOH + H2
CH4 + O2 → CO2 + H2O
KClO3 → KCl + O2
Zn + H3PO4 → Zn3(PO4)2 + H2
bidenkooks@gmail.com

II Семестр