СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА, ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЯ ПРОЯВАМ
НАСИЛЬСТВА (БУЛІНГУ, ЦЬКУВАННЮ)
Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16. 06. 2015 №64, листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році» діяльність школи буде спрямована на виконання таких завдань:
– формування в учнів компетентностей, важливих для успішної соціалізації особистості;
– впровадження демократичної культури, захист прав дитини і формування демократичних цінностей;
– запобігання та протидія таким негативним явищам серед дітей та учнівської молоді як насильство, кібертретирування, булінг тощо,
– формування у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги,
– запобігання та протидія торгівлі людьми, формування у школярів таких життєвих навичок, як спілкування, прийняття рішень, критичне мислення, управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, формування цінностей та набуття відповідних компетентностей;
– формування морально-етичних, соціальних, громадянських ціннісних орієнтирів, виховання національно свідомої, духовно багатої, фізично досконалої особистості;
– профілактика девіантної поведінки, правопорушень та злочинності серед неповнолітніх;
– профілактика залежностей та шкідливих звичок, пропаганда здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я як найвищої соціальної цінності;
– формування в школі творчого середовища, залучення учнів в позаурочний час до спорту, творчості, мистецтва, інших громадських заходів з метою їх позитивної самореалізації, соціалізації;
– розвиток творчої співпраці педагогічного колективу, учнів і батьків на засадах педагогіки партнерства.
З цією метою у 2019/2020 н. р. здійснити наступні заходи:
| 
 №  | 
 Зміст діяльності  | 
 Термін  | 
 Відповідальні  | 
| 
 1.  | 
 Організація відповідних заходів безпеки (охорона, чергування педагогічних працівників, спостереження за приміщеннями і територією школи) Чергування працівників в приміщеннях і на території закладу. 
 Чергування класів по школі  | 
 Постійно 
 
 
 
 
 
 
 За графіком  | 
 Директор, завгосп, голова ПК 
 
 Працівники школи 
 Заст..дир. з ВР, кл. керівники 5-11 класів  | 
| 
 2.  | 
 Контроль за виконанням Статуту школи, законодавства України про освіту, правил внутрішнього трудового розпорядку 
 Дотримання норм педагогічної етики  | 
 постійно  | 
 Адміністрація, ПК 
 
 
 Працівники школи  | 
| 
 3.  | 
 Забезпечення безпечного психологічно комфортного освітнього середовища  | 
 постійно  | 
 Працівники закладу  | 
| 
 4.  | 
 Психологічна просвіта здобувачів освіти з метою профілактики булінгу в учнівському середовищі  | 
 Прот. року  | 
 Практичний психолог 
 
  | 
| 
 ·  | 
 Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі». 5-11кл.  | 
 Вересень-жовтень  | 
|
| 
 ·  | 
 Поради «Як допомогти упоратися з булінгом». 1-11кл  | 
 Прот. року  | 
|
| 
 ·  | 
 Години спілкування на тему: «Кібербулінг». 9-11кл.  | 
 Прот. року  | 
|
| 
 ·  | 
 Корисні правила-поради для профілактики і подолання кібер-булінгу. 9-11кл.  | 
 Прот. року  | 
|
| 
 ·  | 
 Проект #СтопБулінг Створення учнями відео, презентацій, їх перегляд та обговорення в класних колективах. «Що таке булінг. Як його розпізнати. Як йому протидіяти», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист дитини». 5-11кл.  | 
 Листопад-Грудень  | 
|
| 
 ·  | 
 Перегляд та обговорення відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг». 1-11кл.  | 
 Прот. року  | 
|
| 
 ·  | 
 Бесіда –тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг. Як запобігти. Як вберегтись.». 6-8кл.  | 
 Квітень  | 
|
| 
 5.  | 
 Спостереження за мікрокліматом в учнівському колективі. 
 
 
 Анкетування та тестування учнів (за потребою) для вивчення мікроклімату та його корекції  | 
 Протягом року  | 
 Практичний психолог Класні керівники. Вчителі Практ. психолог  | 
| 
 6.  | 
 Години спілкування в класних колективах з метою засвоєння учнівською молоддю морально-етичних, соціальних ціннісних орієнтирів: «Людина починається з добра»; 16 листопада — День Толерантності; #СтопБулінг  | 
 Прот. року  | 
 Класні керівники  | 
| 
 7.  | 
 Інформаційно-просвітницька робота з пропаганди здорового способу життя.  | 
 Прот. року  | 
 Заст. дир. з ВР Кл. керівники 1 – 11 класів, практ. психолог, вчителі, пед..-організатор  | 
| 
 8.  | 
 Правова освіта учнів, запобігання правопорушенням, злочинності неповнолітніх: – профілактика правопорушень та злочинності неповнолітніх, – профілактики дитячої бездоглядності, – правова та психологічна підтримка дітей, які опинились у складних життєвих умовах, – запобігання насильству, булінгу; – формування у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги, – запобігання та протидія торгівлі людьми, – управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, – формування морально-етичних, соціальних, громадянських ціннісних орієнтирів.  | 
 Прот. року  | 
 Заст. дир.. з ВР Кл. керівники 1 – 11 класів, практ. психолог, вчителі, пед..-організатор  | 
| 
 9. 
 
 
 ·  | 
 Розвиток дієвих органів учнівського самоврядування 
 
 Школа лідерства  | 
 Прот. року  | 
 Педагог-організатор, кла.керівники 5-11 класів Педагог-організатор, практ. психолог  | 
| 
 10.  | 
 Створення умов для позитивної соціалізації та самореалізації учнів у різноманітних класних та шкільних заходах в позаурочний час 
 
 
 
 Залучення учнів до участі в конкурсах знавців, предметних олімпіадах, пошуково-дослідницькій роботі  | 
 Прот. року  | 
 Класні керівники 1-11 класів, Педагог-організатор Керівники гуртків та секцій 
 Вчителі 
  | 
| 
 11.  | 
 Оновлення банку даних дітей, які потребують особливої соціальної соціальної уваги та підтримки Організація соціальної підтримки дітей, пільгових категорій  | 
 Вересень, січень  | 
 Заст. дир.. з ВР, НВР, інспектор з харчування  | 
| 
 12.  | 
 Оновлення банку даних учнів, схильних до правопорушень, бродяжництва, дітей з сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах Психолого-педагогічний супровід дітей, робота з батьками  | 
 Вересень, січень 
 
 
 Прот. року  | 
 Заст.дир. з ВР Класні керівники 
 
 Кл. керівники, практ. психолог  | 
| 
 13.  | 
 Постійний контроль за станом відвідування учнями навчальних занять. Оперативно з’ясовувати у батьків причини відсутності учнів у школі.  | 
 протягом року  | 
 Класні керівники  | 
| 
 14.  | 
 Робота з батьками  | 
 За планами роботи  | 
 Класні керівники, практ. психолог, вчителі  | 
| 
 ·  | 
 Просвіта батьків питань виховання та розвитку дитини, захисту прав дитини, формування здорового способу життя, превентивного виховання, попередження насильства в сім’ї 
 Індивідуальні консультації  | 
 Прот. Року 
 
 
 
 
 П  | 
 Класні керівники, вчителі  | 
| 
 ·  | 
 Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини.  | 
 Грудень, Травень  | 
 Практ. психолог  | 
| 
 Міні-тренінг “Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті”. 2-4кл.  | 
 Січень -лютий  | 
 Практ. психолог  | 
|
| 
 15.  | 
 Методична робота  | 
||
| 
 ·  | 
 Оперативні, методичні наради, вивчення законодавства України, інструктивно-методичних, нормативних документи МОН України, органів управління освітою з питань виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини. 
 Опрацювати лист МОН України від 07.08.2018 №1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році»  | 
 Прот. року 
 
 
 
 
 
 
 IV-08  | 
 Заступник з ВР  | 
| 
 ·  | 
 Круглий стіл для педагогічного колективу. Консультації «Безпечна школа. Маски булінгу».  | 
 За планом  | 
 Практ. психолог  | 
| 
 ·  | 
 Засідання педагогічної ради «Діяльність педагогічного колективу щодо безпеки й благополуччя дитини»  | 
 03 2019  | 
 Заст.. дир.. з ВР, голова МО, практичний психолог  | 
| 
 ·  | 
 Підвищення кваліфікації педагогічних працівників на курсах районних та міських семінарах, студіях (ІППО, он-лайн освіта, тощо)  | 
 Прот. року  | 
 Адміністрація, голови МО  | 
– Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
– Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
– Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
– Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
– Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 76;
– Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
– Національна поліція України 102.