СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА, ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЯ ПРОЯВАМ
НАСИЛЬСТВА (БУЛІНГУ, ЦЬКУВАННЮ)
Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16. 06. 2015 №64, листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році» діяльність школи буде спрямована на виконання таких завдань:
– формування в учнів компетентностей, важливих для успішної соціалізації особистості;
– впровадження демократичної культури, захист прав дитини і формування демократичних цінностей;
– запобігання та протидія таким негативним явищам серед дітей та учнівської молоді як насильство, кібертретирування, булінг тощо,
– формування у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги,
– запобігання та протидія торгівлі людьми, формування у школярів таких життєвих навичок, як спілкування, прийняття рішень, критичне мислення, управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, формування цінностей та набуття відповідних компетентностей;
– формування морально-етичних, соціальних, громадянських ціннісних орієнтирів, виховання національно свідомої, духовно багатої, фізично досконалої особистості;
– профілактика девіантної поведінки, правопорушень та злочинності серед неповнолітніх;
– профілактика залежностей та шкідливих звичок, пропаганда здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я як найвищої соціальної цінності;
– формування в школі творчого середовища, залучення учнів в позаурочний час до спорту, творчості, мистецтва, інших громадських заходів з метою їх позитивної самореалізації, соціалізації;
– розвиток творчої співпраці педагогічного колективу, учнів і батьків на засадах педагогіки партнерства.
З цією метою у 2019/2020 н. р. здійснити наступні заходи:
№ |
Зміст діяльності |
Термін |
Відповідальні |
1. |
Організація відповідних заходів безпеки (охорона, чергування педагогічних працівників, спостереження за приміщеннями і територією школи) Чергування працівників в приміщеннях і на території закладу.
Чергування класів по школі |
Постійно
За графіком |
Директор, завгосп, голова ПК
Працівники школи
Заст..дир. з ВР, кл. керівники 5-11 класів |
2. |
Контроль за виконанням Статуту школи, законодавства України про освіту, правил внутрішнього трудового розпорядку
Дотримання норм педагогічної етики |
постійно |
Адміністрація, ПК
Працівники школи |
3. |
Забезпечення безпечного психологічно комфортного освітнього середовища |
постійно |
Працівники закладу |
4. |
Психологічна просвіта здобувачів освіти з метою профілактики булінгу в учнівському середовищі |
Прот. року |
Практичний психолог
|
· |
Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі». 5-11кл. |
Вересень-жовтень |
|
· |
Поради «Як допомогти упоратися з булінгом». 1-11кл |
Прот. року |
|
· |
Години спілкування на тему: «Кібербулінг». 9-11кл. |
Прот. року |
|
· |
Корисні правила-поради для профілактики і подолання кібер-булінгу. 9-11кл. |
Прот. року |
|
· |
Проект #СтопБулінг Створення учнями відео, презентацій, їх перегляд та обговорення в класних колективах. «Що таке булінг. Як його розпізнати. Як йому протидіяти», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист дитини». 5-11кл. |
Листопад-Грудень |
|
· |
Перегляд та обговорення відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг». 1-11кл. |
Прот. року |
|
· |
Бесіда –тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг. Як запобігти. Як вберегтись.». 6-8кл. |
Квітень |
|
5. |
Спостереження за мікрокліматом в учнівському колективі.
Анкетування та тестування учнів (за потребою) для вивчення мікроклімату та його корекції |
Протягом року |
Практичний психолог Класні керівники. Вчителі Практ. психолог |
6. |
Години спілкування в класних колективах з метою засвоєння учнівською молоддю морально-етичних, соціальних ціннісних орієнтирів: «Людина починається з добра»; 16 листопада — День Толерантності; #СтопБулінг |
Прот. року |
Класні керівники |
7. |
Інформаційно-просвітницька робота з пропаганди здорового способу життя. |
Прот. року |
Заст. дир. з ВР Кл. керівники 1 – 11 класів, практ. психолог, вчителі, пед..-організатор |
8. |
Правова освіта учнів, запобігання правопорушенням, злочинності неповнолітніх: – профілактика правопорушень та злочинності неповнолітніх, – профілактики дитячої бездоглядності, – правова та психологічна підтримка дітей, які опинились у складних життєвих умовах, – запобігання насильству, булінгу; – формування у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги, – запобігання та протидія торгівлі людьми, – управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, – формування морально-етичних, соціальних, громадянських ціннісних орієнтирів. |
Прот. року |
Заст. дир.. з ВР Кл. керівники 1 – 11 класів, практ. психолог, вчителі, пед..-організатор |
9.
· |
Розвиток дієвих органів учнівського самоврядування
Школа лідерства |
Прот. року |
Педагог-організатор, кла.керівники 5-11 класів Педагог-організатор, практ. психолог |
10. |
Створення умов для позитивної соціалізації та самореалізації учнів у різноманітних класних та шкільних заходах в позаурочний час
Залучення учнів до участі в конкурсах знавців, предметних олімпіадах, пошуково-дослідницькій роботі |
Прот. року |
Класні керівники 1-11 класів, Педагог-організатор Керівники гуртків та секцій
Вчителі
|
11. |
Оновлення банку даних дітей, які потребують особливої соціальної соціальної уваги та підтримки Організація соціальної підтримки дітей, пільгових категорій |
Вересень, січень |
Заст. дир.. з ВР, НВР, інспектор з харчування |
12. |
Оновлення банку даних учнів, схильних до правопорушень, бродяжництва, дітей з сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах Психолого-педагогічний супровід дітей, робота з батьками |
Вересень, січень
Прот. року |
Заст.дир. з ВР Класні керівники
Кл. керівники, практ. психолог |
13. |
Постійний контроль за станом відвідування учнями навчальних занять. Оперативно з’ясовувати у батьків причини відсутності учнів у школі. |
протягом року |
Класні керівники |
14. |
Робота з батьками |
За планами роботи |
Класні керівники, практ. психолог, вчителі |
· |
Просвіта батьків питань виховання та розвитку дитини, захисту прав дитини, формування здорового способу життя, превентивного виховання, попередження насильства в сім’ї
Індивідуальні консультації |
Прот. Року
П |
Класні керівники, вчителі |
· |
Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини. |
Грудень, Травень |
Практ. психолог |
Міні-тренінг “Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті”. 2-4кл. |
Січень -лютий |
Практ. психолог |
|
15. |
Методична робота |
||
· |
Оперативні, методичні наради, вивчення законодавства України, інструктивно-методичних, нормативних документи МОН України, органів управління освітою з питань виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини.
Опрацювати лист МОН України від 07.08.2018 №1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році» |
Прот. року
IV-08 |
Заступник з ВР |
· |
Круглий стіл для педагогічного колективу. Консультації «Безпечна школа. Маски булінгу». |
За планом |
Практ. психолог |
· |
Засідання педагогічної ради «Діяльність педагогічного колективу щодо безпеки й благополуччя дитини» |
03 2019 |
Заст.. дир.. з ВР, голова МО, практичний психолог |
· |
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників на курсах районних та міських семінарах, студіях (ІППО, он-лайн освіта, тощо) |
Прот. року |
Адміністрація, голови МО |
– Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
– Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
– Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
– Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
– Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 76;
– Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
– Національна поліція України 102.