Перейти до вмісту

Хімія (Одинадцяті класи)

I Семестр

Зміст навчального матеріалуОчікувані результатиРесурсиРоботи для виконанняЗв’язок з вчителем
Періодичний закон і періодична система.Учень/учениця:
називає
s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі;
пояснює валентність і ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах атомів;
наводить приклади s-, p-, d-елементів.
складає електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної енергії»;
атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах;
аналізує відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів;
порівнює можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів.
https://lms.e-school.net.ua/

https://uahistory.co/pidruchniki/popel-chemistry-11-class-2019-standard-level/
Контрольна робота «Періодичний закон. Хімічний зв’язок»

1. Укажіть серед наведених елементів d-елемент:
А)Ca, Б)Ti, В)Se, Г)Pb.

2. Укажіть тип хімічного зв’язку у молекулі OF2:
А)ковалентний полярний; Б)ковалентний неполярний; В)йонний; Г)металічний.

3. Укажіть ряд елементів, розміщених у порядку збільшення електронегативності:
А) С,Si,Pb Б) Al,Si,P В) O,F,N Г) Cl,S,P.

4. Визначте кількість електронів у йоні, нуклідний символ якого 1224Mg2+:
А) 10; Б) 14; В) 22; Г) 26;

5. Укажіть правильне твердження:
А) Електронегативність Хлору більша, ніж Флуору.
Б) В атомах Флуору та Хлору однакова кількість електронів на зовнішньому рівні.
В) Радіус атома Флуору більший, ніж радіус Хлору.
Г) У збудженому стані як Флуор так і Хлор проявляють ступінь окиснення +7.

6. Укажіть відповідність між хімічним елементом і ступенем окиснення, який він може проявляти:
S А) -4; +2; +4.
Si Б) -3; +3; +5.
As В) -2; +4; +6.
Al Г) +3
Д) +1; +3

8. Проаналізуйте твердження 1, 2 й виберіть правильний варіант відповіді:
У переліку: Силіцій, Оксиген, Фосфор, Хлор, Натрій, Магній переважають елементи з однаковою електронною формулою зовнішнього енергетичного рівня атома в основному стані.
Електронна конфігурація 1s22s22p63s23p33d1 відповідає збудженому стану атома Сульфура.
А) правильне лише твердження 1; Б) правильне лише твердження 2;
В) правильні обидва твердження; Г) неправильні обидва твердження.

9. Проаналізуйте твердження 1, 2 й виберіть правильний варіант відповіді:
У атома Нітрогену у збудженому стані на зовнішньому рівні знаходиться п’ять неспарених електронів.
Хімічний зв’язок у молекулі амоніаку утворюється за рахунок перекривання s-орбіталей трьох атомів Гідрогену і трьох р-орбіталей атома Нітрогену.
А) правильне лише твердження 1; Б) правильне лише твердження 2;
В) правильні обидва твердження; Г) неправильні обидва твердження.

10. Укажіть перелік електронних конфігурацій атомів відповідних простих речовин, продукти взаємодії яких з хлором мають йонний тип кристалічних граток:
1)3s23p2, 2)2s1, 3)3s23p4, 4)1s1, 5)3s2 , 6)4s1
A)1,4,5 Б)2,3,4; В)2,5,6; Г)2,4,6.

11. Атом хімічного елемента має на 2 електрони більше, ніж йон Хлору. Вкажіть елемент. Який тип хімічного зв’язку у сполуці цього елемента з Оксигеном. Зобразіть схему його утворення.
bidenkooks@gmail.com
Хімічний зв’язок і будова речовиниУчень/учениця:
установлює види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами;
наводить приклади речовин із різними видами хімічного зв’язку;
аморфних і кристалічних речовин.
пояснює відмінності в механізмах утворення ковалентних зв’язків у молекулі амоніаку та йоні амонію;
між аморфними і кристалічними речовинами;
прогнозує фізичні властивості речовин на основі їхньої будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей.
https://lms.e-school.net.ua/

https://uahistory.co/pidruchniki/popel-chemistry-11-class-2019-standard-level/
bidenkooks@gmail.com
Хімічні реакіїУчень/учениця:
пояснює
вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз солей;
принцип дії гальванічного елемента;
наводить приклади необоротних і оборотних хімічних реакцій.
складає рівняння реакцій гідролізу солей;
розрізняє необоротні і оборотні хімічні реакції;
характеризує суть хімічної рівноваги, гідролізу солей;
прогнозує можливість реакції гідролізу солей; рН середовища водних розчинів солей;
добирає умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє;
обчислює за хімічними рівняннями відносний вихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.
https://lms.e-school.net.ua/

https://uahistory.co/pidruchniki/popel-chemistry-11-class-2019-standard-level/
Контрольна робота з теми: «Хімічні реакції»

1. Електролітична дисоціація якої сполуки є необоротним процесом?
а) HNO3 в) HCl
б) Cu(OH) 2 г) H2SO4
2. Який чинник не впливає на стан хімічної рівноваги?
а) тиск в) концентрація речовин
б) температура г) каталізатор

3. Розчин якої солі під час гідролізу матиме лужне середовище?
а) CuSO4 в) Na2CO3
б) ВаCl2 г) Аl2(SO4)3

4. Яка з солей не зазнає гідролізу?
а) Cu(NO3)2 в) К2CO3
б) NaCl г) (CH3COO)2Pb

5. Який вчений вперше створив гальванічний елемент?
а) Лекланше в) Гальвані
б) Бекетов г) Деніел
6. Між якою парою металів у гальванічному елементі буде більша напруга?
а) Cu, Аl в) Zn, Аl
б) Cu, Zn г) Fe, Zn

7. Проаналізуйте твердження.
І. Лакмус у кислому середовищі безбарвний.
ІІ. На зміщення рівноваги в реакціях між твердими речовинами не впливає тиск.
Чи є серед них правильні?
а) лише І в) немає правильних
б) лише ІІ г) обидва правильні

8. Записати рівняння гідролізу солей:
КNO2
(CH3COO)2Cu
ZnSO4

9. У який бік зміститься рівновага хімічної реакції СО2 (г) + С(т) = 2СО (г) , Δ Н= +172 кДж
при збільшенні тиску, зменшенні температури, збільшенні концентрації СН4?

10. Закінчити рівняння хімічних реакцій, вказати, які з них є необоротними:
КNO3 + Li2CO3 →
ВаCl2 + Na2SO4 →
КBr + Аl(NO3)3 →
Яку масу амоній сульфату можна добути з амоніаку об’ємом 62,72 л, якщо вихід продукту реакції 95%?
bidenkooks@gmail.com

II Семестр