I Семестр
Зміст навчального матеріалу | Очікувані результати | Ресурси | Робота для виконання | Зв’язок з вчителем |
---|---|---|---|---|
І. Вступ Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. Фундаментальні властивості живого. Стратегія сталого розвитку | Учень оперує термінами та поняттями: – система, біосистема, екосистема, навколишнє середовище, сталий розвиток природи і суспільства; називає: -основні галузі застосування біологічних досліджень; характеризує: властивості живого: самооновлення, самовідтворення, саморегуляцію. розрізняє: – біосистеми різних рівнів організації | Електронний підручник (§1-4) Відео-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=HWhnyqVJJQw&t=63s https://www.youtube.com/watch?v=-s4IEBgTwk0&t=334s | Тестові завдання (вкажіть своє прізвище та клас!) | ludmilamospan25@gmail.com |
ІІ. Біорізноманіття Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. Сучасні критерії виду. Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. | Учень оперує термінами та поняттями: систематика, номенклатура, класифікація, філогенетична систематика, популяція, віруси, прокаріоти, еукаріоти; називає: – сучасні принципи наукової систематики; наводить приклади: – вірусів, бактерій, одноклітинних еукаріотів, грибів, рослин, тварин; характеризує: – критерії виду; – віруси, прокаріотичні організми, еукаріотичні організми. складає: – характеристику виду за видовими критеріями; класифікує: – певні види грибів, рослин, тварин; – визначає таксономічне положення виду в системі органічного світу. | Електронний підручник (§5-17) Відео-уроки: Систематика Віруси Прокаріоти | Контрольна робота (виконайте письмово на листочку, фото надішліть) | ludmilamospan25@gmail.com |
ІІІ. Обмін речовин і перетворення енергії Білки, нуклеїнові кислоти, вуглеводи, ліпіди: огляд будови й ролі. Обмін речовин та енергії. Способи отримання енергії в різних груп організмів. Роль процесів дихання. Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму. Роль ферментів. Вітаміни, їх роль. Порушення обміну речовин. Раціональне харчування. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. | Учень оперує термінами та поняттями: обмін речовин/метаболізм, фермент, вітамін, дихання, автотрофи, гетеротрофи, хемотрофи, фототрофи, токсичні речовини; називає: – структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму; – критерії якості питної води; наводить приклади: – хвороб, пов’язаних з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин; характеризує: – особливості енергетичного обміну клітин автотрофних та гетеротрофних організмів; складає схеми: – обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини, їхній взаємозв’язок; порівнює: – енергетичне і пластичне значення різних речовин. | Електронний підручник (§18-32) Відео-уроки: Обмін речовин Способи Структури Ферменти Порушення Харчування | Тестові завдання (вкажіть своє прізвище та клас!) | ludmilamospan25@gmail.com |
II Семестр