Перейти до вмісту

Біологія і екологія (Десяті класи)

I Семестр

Зміст навчального матеріалуОчікувані результатиРесурсиРобота для виконанняЗв’язок з вчителем
І. Вступ
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології.
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок.
Фундаментальні властивості живого.
Стратегія сталого розвитку
Учень оперує термінами та поняттями:
– система, біосистема, екосистема, навколишнє середовище, сталий
розвиток природи і суспільства;
називає:
-основні галузі застосування біологічних досліджень;
характеризує:
властивості живого: самооновлення, самовідтворення, саморегуляцію.
розрізняє:
– біосистеми різних рівнів організації
Електронний підручник (§1-4)

Відео-уроки:
https://www.youtube.com/watch?v=HWhnyqVJJQw&t=63s

https://www.youtube.com/watch?v=-s4IEBgTwk0&t=334s
Тестові завдання
(вкажіть своє прізвище та клас!)
ludmilamospan25@gmail.com
ІІ. Біорізноманіття
Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів.
Сучасні критерії виду.
Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування
Прокаріотичні організми: археї та бактерії.
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції.
Учень оперує термінами та поняттями:
систематика, номенклатура, класифікація, філогенетична систематика, популяція, віруси, прокаріоти, еукаріоти;
називає:
– сучасні принципи наукової систематики;
наводить приклади:
– вірусів, бактерій, одноклітинних еукаріотів, грибів, рослин, тварин;
характеризує:
– критерії виду;
– віруси, прокаріотичні організми, еукаріотичні організми.
складає:
– характеристику виду за видовими критеріями;
класифікує:
– певні види грибів, рослин,
тварин;
– визначає таксономічне положення виду в системі органічного світу.
Електронний підручник (§5-17)

Відео-уроки:
Систематика
Віруси
Прокаріоти
Контрольна робота
(виконайте письмово на листочку, фото надішліть)
ludmilamospan25@gmail.com
ІІІ. Обмін речовин і перетворення енергії
Білки, нуклеїнові кислоти, вуглеводи, ліпіди: огляд будови й ролі.
Обмін речовин та енергії. Способи отримання енергії в різних груп організмів. Роль процесів дихання. Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму.
Роль ферментів.
Вітаміни, їх роль.
Порушення обміну речовин. Раціональне харчування. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин.
Учень оперує термінами та поняттями:
обмін речовин/метаболізм, фермент, вітамін, дихання, автотрофи, гетеротрофи, хемотрофи, фототрофи, токсичні речовини;
називає:
– структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму;
– критерії якості питної води;
наводить приклади:
– хвороб, пов’язаних з нестачею чи надлишком
надходження певних хімічних елементів, речовин;
характеризує:
– особливості енергетичного обміну клітин
автотрофних та гетеротрофних організмів;
складає схеми:
– обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини, їхній взаємозв’язок;
порівнює:
– енергетичне і пластичне значення різних речовин.
Електронний підручник (§18-32)

Відео-уроки:
Обмін речовин
Способи
Структури
Ферменти
Порушення
Харчування
Тестові завдання
(вкажіть своє прізвище та клас!)
ludmilamospan25@gmail.com

II Семестр