Перейти до вмісту

Українська література (Восьмі класи)

I Семестр

Зміст навчального матеріалуОчікувані результатиМатеріалиФорма контролюЕлектронні адреси для зв’язку з учителем
Усна народна творчість. Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та ой як крикнув же козак Сірко»). Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»)
Пісні Марусі Чурай, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки». «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…»
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум. Дума «Маруся Богуславка»
Учень / учениця: розуміє значення і функції пісні в житті українського народу; пригадує історичні відомості про часи, змальовані в піснях; вдумливо читає тексти, аналізує їх

Учень / учениця: осмислено читає думу, переказує зміст; визначає тематику, художні особливості; аналізує образ української полонянки Марусі, її сміливий, героїчний учинок.
Підручник – стор. 15 – 22.

Підручник – стор. 23 – 26.

Відео з теми https://www.youtube.com/watch?v=07CwZXJeKXw

Підручник – стор. 28 – 35.

Відео на допомогу
https://www.youtube.com/watch?v=RAu5c-fH1jU
Контрольна робота 1. Усна народна творчість (тестові завдання та розгорнуті відповіді на запитання)8 – А
chuhknott@gmail.com

8 – Б
pochto3@gmail.com

 8 – В
hanna-15@ukr.net
Світ української поезії.
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. «Думи мої, думи мої…». «Ой три шляхи широкії…». «Мені однаково, чи буду…»
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. «Хотіла б я піснею стати…». Ліро-епічна поема «Давня казка»
Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичний пафос вірша «Любіть Україну!». «Васильки» – взірець інтимної лірики. Пейзажні мотиви творів. «Осінь» (“Облітають квіти, обриває вітер…”).
Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…».«Зимовий етюд»
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»). «Наша мова», «Теплі слова»
Учень / учениця: знає основну інформацію про Т. Шевченка; вдумливо й виразно читає поезії.

Учень / учениця: знає і розповідає цікавий факт про Лесю Українку; коментує зміст поеми «Давня казка».

Учень / учениця: виразно й осмислено читає твори, аналізує їх, визначає й коментує художні засоби в них; знає і пояснює відмінність між патріотичною та інтимною лірикою.

Учень / учениця: виразно і вдумливо читає вірші; коментує своє розуміння їх; співвідносить їх із власними думками про гуманність, бережливе ставлення до природи, людей, красу світу, патріотичні почуття.

Учень / учениця: знає визначення поняття вільного вірша, розуміє його специфічну форму; виразно й усвідомлено читає поезії; характеризує образи рідної хати, шляху, ліричного героя.
Підручник – стор. 36 – 43.

Відео з теми https://www.youtube.com/watch?v=20wUYQ-oS-k

https://www.youtube.com/watch?v=J1r1BoxAk1k

Підручник – стор. 45 – 62.

Відео з теми
https://www.youtube.com/watch?v=dXy1xgQFAMs

https://www.youtube.com/watch?v=Y50rgHJ_xtg&list=PLuKEIL5ZUv-W2S4MdsIBT49xXEIJHh5X8&index=14

https://www.youtube.com/watch?v=FlVfJno9V0g&list=PLuKEIL5ZUv-W2S4MdsIBT49xXEIJHh5X8&index=15

Підручник – стор. 63 – 70.

Відео з теми https://www.youtube.com/watch?v=h2E7hRZ4wPE&list=PLuKEIL5ZUv-W2S4MdsIBT49xXEIJHh5X8&index=16

Підручник – стор. 71 – 74.
Відео з теми https://www.youtube.com/watch?v=OC0rcHcwM7c&list=PLuKEIL5ZUv-W2S4MdsIBT49xXEIJHh5X8&index=20

Підручник – стор. 75 – 78.

Відео з теми https://www.youtube.com/watch?v=B1Rd1YJo9IE&list=PLuKEIL5ZUv-W2S4MdsIBT49xXEIJHh5X8&index=21
Контрольна робота 2. Світ української поезії.
Т. Шевченко і Леся Українка, В. Сосюра, В.Голобородько В. Підпалий (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання)
8 – А
chuhknott@gmail.com

8 – Б
pochto3@gmail.com

 8 – В
hanna-15@ukr.net

II Семестр

Зміст навчального матеріалуОчікувані результатиМатеріалиФорма контролюЕлектронні адреси для зв’язку з учителем
1.
Із сучасної української поезії (кінця ХХ – початку ХХІ ст.
Учень / учениця:
знає сучасних поетів; виразно й усвідомлено читає їхні твори; аналізує ідейно-образний зміст; пояснює метафоричність поетичних образів; висловлює судження з приводу прочитаних поезій.
Підручник – стор. 79 – 86.

Відео з теми
Ідейно-образний аналіз поезії Василя Герасим’юка «Чоловічий танець».

І.Малковича «З янголом на плечі», «З нічних молитов».


Ігор Павлюк «Дівчинка». Ідейно-образний аналіз поезій. Метафоричність образів у творах

Анатолій Мойсієнко «Жовтень жовті жолуді…»

Галина Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…». Ідейно-образний аналіз поезій.
Контрольна робота (березень).8-Б
pochto3@gmail.com

8-В
hanna-15@ukr.net
Національна драмаУчень / учениця:
знає про «театр корифеїв»;
розповідає про життя і творчість
І. Карпенка-Карого; самостійно читає текст комедії, коментує твір та вчинки дійових осіб; характеризує образи у творі; визначає основні засоби змалювання образу Герасима Калитки.
Підручник – стор. 88 – 113.

Відео з теми
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., театр корифеїв.
Трагікомедія «Сто тисяч» – класичний взірець українського театру корифеїв.
Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.


Презентація на тему: “Театр Корифеїв”

Аналіз твору
2.
З української прози
Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною».
Учень / учениця:
аналізує пригодницький романтичний сюжет, композиційні особливості твору; пояснює відмінність між сюжетом і композицією; розповідає про почуття героїв, про їхні вчинки, спираючись на текст.
Підручник – стор. 115 – 137.

Відео на допомогу
Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника.

«Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті.
Вічний тип шукача правди. Втеча Остапа й Соломії – протест проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття.


М.Коцюбинський “Дорогою ціною”.

Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив твору. Його непереможна сила. Час і вічність у повісті, символічні образи, ролі сенс кольорів, звуків

https://www.youtube.com/watch?v=8nMFcjOxtog
Контрольна робота (травень).
Олександр Довженко – «Ніч перед боєм»Учень / учениця:
знає найголовніші факти з біографії митця; вдумливо читає твір, переказує і коментує прочитане, визначає ідею твору; характеризує образи діда Платона і діда Савки.
Підручник – стор. 139 – 145.

Відео на допомогу
Довженко – видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм» – твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців.

https://dovidka.biz.ua/nich-pered-boyem-dovzhenko-analiz/
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути»Учень / учениця:
переказує сюжет твору, пояснює особливості композиції; характеризує образи героїв твору.
Підручник – стор. 147 – 161.

Відео на допомогу
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» – повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей.

https://www.youtube.com/watch?v=ZHIAdw3QmPI

«Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі.
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало».Учень / учениця:
вдумливо читає, переказує і коментує сюжет твору;
пояснює алегоричність образу коня Шептала; характеризує образ його.
Підручник – стор. 163 – 171.

Відео з теми
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеособлення. Алегоричність образу коня Шептала.

https://www.youtube.com/watch?v=uPcQPPb1TtI
Юрій Винничук. «Місце для дракона»Учень / учениця:
вдумливо читає, переказує сюжет твору, коментує його; пояснює підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.
Підручник – стор. 173 – 192.

Відео з теми
Юрій Винничук. «Місце для дракона» – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». Проблематика твору.

https://www.youtube.com/watch?v=rVhz58fXD9E

Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.

https://www.youtube.com/watch?v=Rjb6RJm4s8Q
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».Учень / учениця:
виразно читає твір, переказує найцікавіші епізоди, коментує їх;
аналізує ситуації та проблеми у творі; коментує гумористичні ситуації; характеризує образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.
Підручник – стор. 194 – 234.

Відео з теми
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.

https://dovidka.biz.ua/vitka-galya-analiz/

Образи Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.

https://www.youtube.com/watch?v=LX1XfBkdRF8