Перейти до вмісту

Українська література (Сьомі класи)

I Семестр

Зміст навчального матеріалуОчікувані результатиМатеріалиФорма контролюЕлектронні адреси для зв’язку з учителем
Із пісенних скарбів. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Ідейно-художнє багатство їх. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька»
Коломийки. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок
Іван Франко. Короткі відомості про митця та його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті. Патріотична ідея у творі
Учень / учениця: розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень
Учень / учениця: знає особливості побудови коломийок
Учень / учениця: розповідає коротко про І. Франка; знає історичну основу повісті; висловлює судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації
Підручник – стор. 6 – 14

Відео на допомогу: https://www.youtube.com/watch?v=A8CYYU

Підручник – стор. 14 – 20

Відео на допомогу:
https://www.youtube.com/watch?v=c4dR-MHFFag&list=PLuKEIL5ZUv-Vng8iKllB_q2WhkJDtDTBS&index=5

Підручник – стор. 21 – 59

Відео на допомогу: https://www.youtube.com/watch?v=9lL5P8DSuzk&list=PLuKEIL5ZUv-Vng8iKllB_q2WhkJDtDTBS&index=7

https://www.youtube.com/watch?v=Lg4XMgEwQOQ
Контрольна робота 1. Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко (розгорнуті відповіді на запитання)
7-А
chuhknott@gmail.com 

7-Б
zavazhenkonm@ukr.net

7-В
hanna-15@ukr.net

7-Г
pochto3@gmail.com
Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). «Мені тринадцятий минало…», «Заповіт». Балада «Тополя»
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство
Учень / учениця: знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; виразно й осмислено читає твори;
Учень / учениця: висловлює власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя
Учень / учениця: знає про звичаї і традиції українського народу; переказує зміст розділів повісті; визначає головну думку твору
Підручник – стор. 60 – 72

Відео на допомогу:
https://www.youtube.com/watch?v=HZLadd2HUEg&list=PLuKEIL5ZUv-Vng8iKllB_q2WhkJDtDTBS&index=12

Підручник – стор. 73 – 108

Відео на допомогу:
https://www.youtube.com/watch?v=NnKjMYmc1gY&list=PLuKEIL5ZUv-Vng8iKllB_q2WhkJDtDTBS&index=15

https://www.youtube.com/watch?v=8W6VPEbHalw&list=PLuKEIL5ZUv-Vng8iKllB_q2WhkJDtDTBS&index=17

Підручник – стор. 109 – 142

Відео на допомогу:
https://www.youtube.com/watch?v=NkBUmWdGMtI&list=PLuKEIL5ZUv-Vng8iKllB_q2WhkJDtDTBS&index=19
Контрольна робота 2. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський. М.Стельмах (тестові завдання)
7-А
chuhknott@gmail.com 

7-Б
zavazhenkonm@ukr.net

7-В
hanna-15@ukr.net

7-Г
pochto3@gmail.com

II Семестр

Зміст навчального матеріалуОчікувані результатиМатеріалиФорма контролюЕлектронні адреси для зв’язку з учителем
«Ти знаєш, що ти – людина…»
Григір Тютюнник. Повість «Климко».

Олекса Стороженко. Оповідання «Скарб»

Повчальний характер оповідання.

Богдан Лепкий. «Мишка (Казка
для дітей: для малих і великих)».
Василь Симоненко. «Лебеді материнства».

«Ти знаєш, що ти – людина…».

«Гей, нові Колумби й Магеллани…».

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».

Любов Пономаренко. «Гер переможений».

Ліна Костенко. «Дощ полив…».
«Чайка на крижині», «Крила»
«Кольорові миші».
Учень / учениця:
знає про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); переказує зміст повісті; проводить паралелі між життям автора і сюжетом твору; аналізує епічний твір, пояснює його художні особливості; характеризує образ Климка.

Учень / учениця:
переказує і коментує сюжет твору; пояснює особливості змалювання образу головного героя, його поведінки; розуміє значення художніх образів.

Учень / учениця:
виразно і вдумливо читає твір, переказує та коментує його зміст, визначає ідею; знаходить та коментує реальне й уявне у творі; висловлює судження про трагічну й комічну ситуації, їхню роль у втiленні ідеї, притчевої моралі; придумує власне закінчення.

Учень / учениця:
виразно, вдумливо читає та коментує поезії; пояснює умовність ситуацій, зображених у них; характеризує образи в поезіях, пояснює їх метафоричний підтекст; розуміє різницю між матеріальним і духовним; визначає й пояснює головну думку.
Підручник – стор. 143 – 181 Підручник – стор. 206 – 210

Відео на допомогу:
Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів.

Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина…». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…».

Підручник – стор. 212 – 241.

Відео на допомогу:
Марина Павленко. Основні відомості про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків

Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.

Підручник – стор. 243 – 245.

Відео на допомогу:
Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.

Відео на допомогу:
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.


Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних (до 6 хв.15 сек.)

Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору. Художня деталь

Підручник – стор. 183 – 192

Відео на допомогу:
Олекса Стороженко. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору

Гумористично викривальне зображення головного героя. Скарб – образ щастя

Підручник – стор. 193 – 197

Відео на допомогу
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка
для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання у творі. Збереження загальнолюдських цінностей.

Богдан Лепкий. “Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)”

Підручник – стор. 198 – 204.

Відео на допомогу:
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив…».

Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що виявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»).

Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
Контрольна робота (березень).7-А
chuhknott@gmail.com

7-Б
zavazhenkonm@ukr.net

7-В
hanna-15@ukr.net

7-Г
pochto3@gmail.com
«Ми – українці»
Олег Ольжич
Олена Теліга.

Андрій Малишко. «Пісня про рушник»,
«Чому, сказати, й сам не знаю…» («Стежина»).

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили».
Учень / учениця:
виразно й вдумливо читає поезії, аналізує їх визначає їхні провідні мотиви та ідеї; пояснює поняття «ліричний герой».

Учень / учениця:
виразно й вдумливо читає поезії, аналізує їх визначає їхні провідні мотиви та ідеї; пояснює поняття «ліричний герой».

Учень / учениця:
ознайомлюється з історичною довідкою про Івана Фірцака; переказує зміст повісті; визначає головні проблеми, характеризує образи героїв.
Підручник – стор. 247 – 253, стор. 279 – 283.

Відео на допомогу:
Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»). Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив».
Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово в поезії «Радість».


Підручник – стор. 279 – 283.

Відео на допомогу:
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»).
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю…» («Стежина»)

Українська література. 7 кл. Урок 53

Підручник – стор. 254 – 277.

Відео на допомогу:
Олександр Гаврош. Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
Контрольна робота (травень).