I Семестр
Зміст навчального матеріалу | Очікувані результати | Ресурси | Роботи для виконання | Зв’язок з вчителем |
---|---|---|---|---|
Розчини | Учень/учениця наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, розчинників, суспензій, емульсій, аерозолів, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів; пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації. розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони, електроліти й неелектроліти, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища; складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; рівняння якісних реакцій на хлорид-іони в молекулярній та йонній формах; обчислює масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; визначає характер середовища за значенням рН. | https://lms.e-school.net.ua/ https://uahistory.co/pidruchniki/popel-chemistry-9-class-2017/ | Контрольна робота 1. Електроліти, під час дисоціації яких утворюються катіони металів і аніони гідроксильних груп – це: а) основи; б) кислоти; в) солі; г) оксиди. 2. Яка з речовин у водному розчині дисоціює з утворенням йону OH─ а) Cu(OH)2; б) NaOH; в) Mg(OH)2; г) НCl. 3. Серед запропонованих речовин виберіть формулу електроліту: а) CaO; б) N2; в) HCl; г) Н2О. 4. рН<7 буде у розчині: а) NaOH; б) CaCl2; в) H2SO4; г) H2O 5. Позначте формулу речовини, яка під час розчинення у воді утворює йони Ba2+ а) BaO; б) BaSО4; в) BaСl2; г) BaCO3 6. Розчини, в яких речовина за певної температури більше не розчиняється, називаються: а) концентровані; б) ненасичені; в) розбавлені; г) насичені. 7. До сильних електролітів належать: а) Н2CO3; б) NaOH; в) СаCO3 ; г) НCl; д) СаCl2. 8. Запишіть рівняння дисоціації калій сульфату. Вкажіть загальну кількість йонів у розчині. 9. Напишіть повне та скорочене йонно-молекулярне рівняння до поданої схеми: а) FeCl2 + NaOH → 10. Розв’яжіть задачу. Визначте ступінь дисоціації електроліту, якщо з кожних 20 молекул НЕ продисоціювало на йони 12 молекул. Вкажіть, якої сили цей електроліт. | bidenkooks@gmail.com |
Хімічні реакції | Учень/учениця знає і розуміє суть понять: хімічна реакція, ступінь окиснення, окисник, відновник, процеси окиснення і відновлення, тепловий ефект реакції, швидкість хімічної реакції; наводить приклади основних типів хімічних реакцій; відновників і окисників. визначає ступені окиснення елементів у сполуках за їхніми формулами; розрізняє реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу; окисно-відновні та реакції без зміни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції; окисники і відновники; валентність і ступінь окиснення елемента; складає хімічні формули бінарних сполук за ступенями окиснення елементів; рівняння найпростіших окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу, термохімічні рівняння; рівняння оборотних і необоротних реакцій; класифікує реакції за різними ознаками; характеризує процеси окиснення, відновлення, сполучення, розкладу, заміщення, обміну; вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій; роль окисно-відновних процесів у довкіллі; | https://lms.e-school.net.ua/ https://uahistory.co/pidruchniki/popel-chemistry-9-class-2017/ | 1. Внаслідок реакції заміщення утворюється: А) дві складні речовини; Б) одна складна речовина; В) проста і складна речовина; Г) декілька простих і складних речовин. 2. Для ендотермічних реакцій ентальпія становить: А) ∆Н > 0; Б) ∆Н = 0; В) ∆Н ˂ 0. 3. Яка реакція належить до окисно-відновних: А) 2K + 2H2O → 2KOH + H2; Б) BaO + 2HCl → BaCl2; В)Ca(NO3)2 + H2SO4 → CaSO4 + 2HNO3. 4. Ступінь окиснення Хлору в сполуці KClO3 дорівнює: А) +7; Б) +2; В) +6; Г) +5; 5. Установіть відповідність між рівняннями реакцій та їхніми типами: Хімічна реакція 1) Cr(OH)3 + 3HCl → CrCl3 + 2H2O; 2) Zn + 2HCl → ZnCl2 + H2; 3) 2KNO3 → 2KNO2 + O2. Тип реакції А) розкладу; В) обміну; Б) сполучення; Г) заміщення. 6. Встановіть відповідність між схемами окисно-відновних реакцій і електронно-йонними рівняннями процесу відновлення: Окисно-відновна реакція 1) Al + O2 → Al2O3; 2) MnO2 + HCl → MnCl2 + Cl2 + H2O; 3) Na + Br2 → NaBr. Процес відновлення А) Mn+4 + 2ē → Mn+2; В) Br20 + 4ē → 2Br-1; Б) 2Cl-1 – 2ē → Cl20; Г) O20 + 4ē → 2O-2 7. Допишіть рівняння можливих реакцій: А) Mg(NO3)2 + NaOH → Б) Cu(NO3)2 + KOH → В) Na3PO4 + HCl → Г) CuSO4 + NaCl → 8. Урівняйте рівняння методом електронного балансу, вкажіть окисник і відновник: Pb + HNO3 → Pb(NO3)2 + NO + H2O 9. Під час спалювання 18 г алюмінію виділилось 547 кДж теплоти. Складіть термохімічне рівняння цієї реакції. | bidenkooks@gmail.com |
II Семестр